Zavodnění psa (na závody i trénink)

Zavodnění psa (na závody i trénink)

Zavodnění psa před výkonem je dle mých zkušeností stále velmi podceňováno. A to především v chladnějších měsících roku. Dostatek vody v těle psa je potřeba ze dvou základních důvodů: jako chladič a pro vylučování škodlivých látek, které v těle při zátěži vznikají.

Zavodnění psa ovšem neznamená, že mu dáte těsně před tréninkem / závodem napít. V takovém případě by voda zůstala pouze v žaludku, což ke kvalitnímu výkonu moc nepomůže a navíc to může být pro psa i nebezpečné (torze žaludku).

 

„Špatně zavodněný organizmus nikdy nemůže podat optimální výkon, rychleji se unavuje a je náchylnější ke zranění…“

 

Jak tedy správně napájet psa?

Svým způsobem je to věda a opravdu kvalitní napojení může trvat i více, než 24 hodin. Pokud psovi necháváte den před závody klidový režim, můžete mu kromě volně dostupné vody i 2x – 4x denně podat extra dávku vody (ochucenou FitDog Energy + Rehydrate) v množství cca 15 ml/kg váhy psa. Tyto dávky je ideální podávat v pravidelných intervalech po cca 4-8 hodinách (dle vašich možností). Poslení – poloviční dávku podejte nejpozději 2 hodiny před samotnou zátěží.

Je jasné, že v případě tréninku není možné pokaždé dodržet celý tento plán, v tomto případě postačí 1 dávka (15 ml/kg váhy psa) 2-3 hodiny před tréninkem.

Jak poznáte, že pes byl správně zavodněn a vyvenčen?

Obecně platí, že ideální je, aby pes nemočil ihned po výkonu (ať už po doběhu nebo opuštění parkúru), ale až s odstupem několika minut a moč by měla být světlá až čirá. To je dobrý ukazatel toho, že pes neběžel s plným močovým měchýřem, ale zároveň byl dobře hydratován (světlá moč).

Jak napájet po výkonu?

Po ukončení aktivity by starost o psa neměla nikdy skončit, spíše naopak…

Ideální je, mít již před začátkem připravený roztok FitDog Recovery. Po ukončení aktivity bychom měli psa krátce vyklusat a vychodit, aby opadlo prvotní zadýchání (cca 10 minut), následně mu dát napít připravený nápoj FitDog Recovery (cca 15 ml/kg) a poté psa ještě minimálně dalších 10 minut vychodit, případně protáhnout a teprve potom uložit k regeneraci.

Napojení po výkonu je důležité z hlediska doplnění tekutin a v případě použití nápoje FitDog Recovery i k dodání potřebných látek k rychlejší regeneraci.

Napájet i v zimě?

Nenechte se zmást. Napájení je stejně důležité v zimě, jako v létě, i když samozřejmě v létě jsou možná rizika dehydratace větší. Při výkonu ale tělo potřebuje vodu stejně, bez ohledu na venkovní teplotu.